Aladdin Quotes

Best Aladdin Movie Quotes

Aladdin

Aladdin  image

Directed by: Ron Clements, John Musker
Written by: Ron Clements, John Musker
Starring: Scott Weinger, Robin Williams, Linda Larkin
Released on: November 25, 1992
Taglines: A diamond in the rough.

Aladdin Quotes

 It's all my fault, Rajah. I didn't even know his name. image

It's all my fault, Rajah. I didn't even know his name.

 Do you trust me? image

Do you trust me?

I'm history! No, I'm mythology! Nah, I don't care what I am. I'm free-hee! image

I'm history! No, I'm mythology! Nah, I don't care what I am. I'm free-hee!

 Made you look. image

Made you look.

Woman : Getting into trouble a little early today, aren't we, Aladdin?
Aladdin : Trouble? No way. You're only in trouble if you get caught.
Razoul :   Gotcha!
Aladdin : I'm in trouble. image

Woman : Getting into trouble a little early today, aren't we, Aladdin?
Aladdin : Trouble? No way. You're only in trouble if you get caught.
Razoul : Gotcha!
Aladdin : I'm in trouble.

Yo, Rugman! Haven't seen you in a few millennia. Give me some tassel. image

Yo, Rugman! Haven't seen you in a few millennia. Give me some tassel.

Say, you're a lot smaller than my last master. Either that, or I'm getting bigger. Look at me from the side. Do I look different to you? image

Say, you're a lot smaller than my last master. Either that, or I'm getting bigger. Look at me from the side. Do I look different to you?

You have been a fabulous audience! Tell you what, you're the best audience in the whole world. Take care of yourselves! Good night, Alice! Good night, Agrabah! Adios, amigos! image

You have been a fabulous audience! Tell you what, you're the best audience in the whole world. Take care of yourselves! Good night, Alice! Good night, Agrabah! Adios, amigos!

Genie : Rick 'em, rack 'em, rock 'em, rake! Stick that sword into that snake!
Jafar : You stay out of thisss!
Genie : Jafar, Jafar, he's our man. If he can't do it, GREAT!

Aladdin : Are you afraid to fight me yourself, you cowardly snake?
Jafar : A snake, am I? Perhaps you'd like to see how snakelike I can be! image

Aladdin : Are you afraid to fight me yourself, you cowardly snake?
Jafar : A snake, am I? Perhaps you'd like to see how snakelike I can be!

All this for a loaf of bread? image

All this for a loaf of bread?

Oi! Ten thousand years will give you such a crick in the neck. image

Oi! Ten thousand years will give you such a crick in the neck.

Genie : First, that fez and vest combo is much too third century. These patches. What are we trying to say? Beggar? No. Let's work with me here.
Genie : Ooh, I like it! Muy macho!

Aladdin :   Riffraff, street rat. I don't buy that. If only they'd look closer. Would they see a poor boy? No, siree! They'd find out there's so much more to me.
Aladdin :  Someday, Abu, things are gonna change. We'll be rich, live in a palace, and never have any problems at all. image

Aladdin : Riffraff, street rat. I don't buy that. If only they'd look closer. Would they see a poor boy? No, siree! They'd find out there's so much more to me.
Aladdin : Someday, Abu, things are gonna change. We'll be rich, live in a palace, and never have any problems at all.

Luke... The Force, Al. Use the force, the farce, tell a joke!

Becoming a reptile, unnecessary use of reptile, five hundred year penalty!

I would've done mouth-to-mouth, but I don't find you that attractive.

Well, l can't do any more damage around this Popsicle stand. l'm... outta here!

The boy is crazy. He's a little punch-drunk - one too many hits with the snake.

Genie : In case of emergency, the exits are here-here-here-here-here-here-here-here-here-here-here - anywhere! Keep your hands and arms inside the carpet!
Genie : We're... outta here!

Genie : Never fails. You get in the bath and there's a rub at the lamp.
Genie : Hello!
Genie : Al? Al! Kid! Snap out of it! Oh, you can't cheat on this one. I can't help you unless you make a wish. You have to say, "Genie, I want you to save my life." Got it? Okay!
Genie : Come on, Aladdin!
Genie : I'll take that as a yes.

Genie : Well, Ali Baba had them forty thieves / Scheherazade had a thousand tales / But master you're in luck, 'cause up your sleeves / You got a brand of magic, never fails / You've got some power in your corner now / Some heavy ammunition in your camp / You got some punch, pizazz, yahoo and how? / See, all you gotta do is rub that lamp / And I'll say: Mr Aladdin, sir, what will your pleasure be? / Let me take your order, jot it down, you ain't never had a friend like me! / Life is your restaurant / and I'm your maitre'd! / Come on, whisper what it is you want / You ain't never had a friend like me! / Yes, sir, we pride ourselves on service / You're the boss, the king, the shah! / Say what you wish, it's yours true dish / How bout a little more baklava? / Have some of Column A / Try all of Column B / I'm in the mood, to help you dude / You ain't never had a friend like me!
Genie : Can your friends do this? Can your friends do that? / Can your friends pull this out their little hat? / Can your friends go poof? Well, looky here! / Can your friends go Abrakadabra, let her rip, and then make the sucker disappear? So don'tcha sit there slack-jawed, buggy-eyed / I'm here to answer all your midday prayers / You've got me bona-fide, certified / You got a genie for your charge d'affaires / I've got a powerful urge to help you out / So what's your wish, I really wanna know! / You've got a list that's three miles long, no doubt / Well, all you've gotta do is rub like so, and OH / Mister Aladdin sir, have a wish or two or three / I'm on the job, you big nabob / You ain't never had a friend, never had a friend / You ain't never had a friend, never had a friend / You ain't never... had a... friend... like... ME! You ain't never had a friend like me!

Genie : Do you mind if I kiss the monkey?
Genie : Oh! Hairball.

Psst. Your line is "I'm going to free the Genie." Anytime.
Genie : What would you wish of me?
Genie : The ever impressive...
Genie : ... the long-contained...
Genie : ... the often immitated, but never...
Genie : ... duplicated... duplicated... duplicated... duplicated... Genie of the Lamp!
Genie : Right here, direct from the lamp. Right here for your very much wish-

Oh, Al. I'm getting kinda fond of you, kid. Not that I wanna pick out curtains or anything.

You ain't never had a friend like me!

Al, I can't help you. I work for Senor Psychopath now.

Jafar : Just... where did you say you were from?
Aladdin : Oh, uh... uh, much farther than you've traveled, I'm sure.
Jafar : Try me.

Guard : You won't get away so easy!
Aladdin : You think that was easy?

Aladdin : Abu! Abu, this is no time to panic!
Aladdin : Start panicking!

But, oh, to be free! Not to have to go "Poof! What do you need?", "Poof! What do you need?", "Poof! What do you need?" To be my own master. Such a thing would be greater than all the magic and all the treasures in all the world! But what am I talking about? Let's get real here, it's not gonna happen. Genie, wake up and smell the hummus.

Genie : So, move.
Genie : Hey! That's a good move.
Genie : I can't believe it. I'm losing to a rug.

Look at that, Abu. It's not every day you see a horse with two rear ends.

Related movies quotes

We hope you enjoyed reading Aladdin quotes. Browse other movie quotes on Ficquotes also. If you think we missed any quote from Aladdin, please send it to us so we can expand our collection of the best Aladdin quotes.